понеділок, 22 травня 2023 р.

Лабораторні роботи 1-5 , 8 клас

 

Лабораторна робота № 1. Вивчення теплового балансу за умови змішування води різної температури

Мета: Ознайомитись із будовою та принципом дії колориметра; визначити кількість теплоти, віддану гарячою водою, і кількість теплоти, одержану холодною водою, в результаті змішування води різної температури; порівняти результати.

Обладнання: мірний циліндр, термометр, колориметр, склянка з холодною водою, склянка з гарячою водою, паперові серветки, мішалка.




Висновок: експериментальним шляхом підтверджено справедливість рівняння теплового балансу при змішуванні води різної температури. Q≈ Q2. Розбіжність результатів полягає в тому, що частина теплової енергії, яку виділила гаряча вода при охолодженні, пішла па нагрівання колориметра та навколишнього середовища.




Лабораторна робота № 2. Визначення питомої теплоємності речовини

Мета: Визначити питому теплоємність речовини у твердому стані.

Обладнання: мірний циліндр, терези з важками, термометр, колориметр, металеве тіло з ниткою, склянка з водою, електричний чайник із водою, паперові серветки, мішалка.

Хід роботи:




Висновок: експериментальним шляхом визначено питому теплоємність речовини, з якої виготовлений циліндр. За даними таблиці встановлено, що тіло виготовлено із заліза.





Лабораторна робота № 3. Вимірювання опору провідника за допомогою амперметра і вольтметра

Мета: Навчитися визначати опір провідника за допомогою амперметра та вольтметра; переконатися на досліді в тому, що опір провідника не залежить від сили струму в ньому та напруги па його кінцях.

Обладнання: джерело струму, резистор, повзунковий реостат, амперметр, вольтметр, ключ, з’єднувальні проводи.

Хід роботи:

1. Визначити ціну поділки амперметра і вольтметра:

2. Скласти електричне коло за схемою:



3. Розташувати повзунок реостата па середині обмотки, замкнути коло, записати покази приладів до таблиці.

4. Плавно пересуваючи повзунок реостата, збільшити силу струму в колі. Записати покази приладів до таблиці.

5. Пересунути повзунок реостата у протилежний бік, виміряти напругу та силу струму. Записати дані до таблиці.

6.



7. Для кожного випадку обчислити опір резистора:


8. Висновок: за допомогою амперметра і вольтметра виміряли опір провідника. На основі експериментальних даних можна зробити висновок, що опір провідника не залежить від сили струму в ньому та напруги па його кінцях.


Лабораторна робота № 4. Дослідження електричного кола з послідовним з’єднанням провідників

Мета: експериментально перевірити, що в разі послідовного з’єднання двох провідників справджується співвідношення I = І1 = І2, U = U1 + U2, R = R1 + R2.

Обладнання: джерело струму, вольтметр, амперметр, ключ, два резистори, з’єднувальні проводи.

Хід роботи:

1. Визначити ціну поділки вимірювальних приладів:


2. Скласти електричне коло за схемою:

Дослід 1. Порівняння сили струму в різних ділянках кола, яке містить послідовне з’єднання провідників.
2. Результати вимірювань занести до таблиці:


Дослід 2. Порівняння загальної напруги на ділянці кола, яка складається з послідовно з’єднаних резисторів, і суми напруг на окремих резисторах.

1. Виміряти напругу, підключаючи вольтметр відповідно до схем а), б), в):

2. Результати вимірювань занести до таблиці:


Опрацювання результатів експерименту:

1. За результатами дослідів 1 і 2 обчислити опір першого резистора (R1), другого резистора (R2) та опір ділянки кола, яка містить обидва резистори (R).

3. Результати обчислень занести до таблиці:
Висновок: на основі експерименту підтвердили, що в разі послідовного з’єднання провідників співвідношення I = I1 + I2, U = U1 + U2, R = R1 + R2 справджуються.




Лабораторна робота № 5. Дослідження електричного кола з паралельним з’єднанням провідників

Мета: експериментально перевірити, що сила струму в розгалуженій частині кола дорівнює сумі сил струмів у відгалуженнях; довести, що загальний опір провідників, з’єднаних паралельно, менший за опір кожного з них.

Обладнання: джерело струму, вольтметр, амперметр, ключ, дві електричні лампи па підставках, з’єднувальні проводи.

Хід роботи:

1. Визначити ціпу поділки вимірювальних приладів:


2. Скласти електричне коло за схемою:


3. Виміряти силу струму І, що проходить у нерозгалуженій частині кола (схема 1а), силу струму який тече в лампі 1 (схема 1б), та силу струму І2, який тече в лампі 2 (схема 1в). Виміряти напругу U на лампах (схема 1г).

4. Результати вимірювань занести до таблиці:



5. Обчислити опір спіралі лампи 1 (R1), лампи 2 (R2) та опір ділянки кола, що містить обидві лампи (R).
6. Висновок: експериментально перевірили, що сила струму у нерозгалуженій частині кола дорівнює сумі сил струмів у відгалуженнях, тобто І = I1 + I2, та довели, що загальний опір провідників, з’єднаних паралельно, менший за опір кожного з них, тобто R1 > R та R2 > R.

Немає коментарів:

Дописати коментар

Практична робота 2 Конфігурація комп’ютера під потребу.

    Практична робота 2 Конфігурація комп’ютера під потребу. Увага! Під час роботи з комп’ютером дотримуйтеся правил безпеки та санітарно-гі...