понеділок, 22 травня 2023 р.

 

Лабораторна робота № 6

Тема: Дослідження звукових коливань різноманітних джерел звуку за допомогою сучасних цифрових засобів

Мета: з’ясувати зв’язок між характеристиками звукової хвилі (амплітуда, частота) та гучністю й висотою тону звуку.

Обладнання: комп’ютер (або мобільний телефон) із програмним забезпеченням для запису звуку та обробки отриманого файла (наприклад, аудіоредактор WavePad), мікрофон, камертон, генератор звукових частот (або програма «Камертон»).

Виконання роботи:

1. Увімкнути комп’ютер, приєднати до нього мікрофон. Запустити на виконання програму «Звукозапис» (із набору стандартних програм ОС Windows).

2. Увімкнути генератор звукової частоти, налаштувати вихідний сигнал на частоту 400 Гц.

3. Увімкнути запис сигналу. Вимкнути запис через 4-6 с.

4. Збільшити гучність сигналу генератора, не змінюючи частоти, і повторити дії, описані в п. 3.

5. Налаштувати вихідний сигнал на частоту 880 Гц і повторити дії, описані в п. 3.

6. Вдарити по камертону гумовим молоточком і повторити дії, описані в п. 3.

7. Проспівати в мікрофон декілька нот, для кожної ноти повторюючи дії, описані в п. 3.

8. Для кожного досліду визначити частоту звукової хвилі.

9. Результати вимірювань та обчислень занести до таблиці:

Генератор звукової частоти, 400 Гц (більша гучність сигналу)

Висновок: з’ясували зв’язок між характеристиками звукової хвилі (амплітуда, частота) та гучністю й висотою тону звуку. Отримані результати співпадають із заданими частотами генератора, частотою камертона, табличними значеннями частот, що відповідають певним нотам.



Лабораторна робота № 7

Тема. Вивчення закону збереження механічної енергії

Мета: переконатися на досліді, що повна механічна енергія замкненої системи тіл залишається незмінною, якщо в системі діють тільки сили тяжіння та сили пружності.

Обладнання: штатив із муфтою та лапкою, динамометр, набір тягарців, лінійка завдовжки 40-50 см, гумовий шнур завдовжки 15 см із покажчиком і петельками на кінцях, олівець, міцна нитка.

Виконання роботи:

1. Потягнувши за нижню петельку вертикально вниз, випрямити шнур, не натягуючи його. Позначити на лінійці олівцем положення покажчика у випадку ненавантаженого шнура й поставити позначку 0.

2. Визначити за допомогою динамометра вагу Р тягарця. Ρ= 1 Н.

3. Підвісити тягарець до петельки. Відтягнувши тягарець униз, позначити на лінійці положення покажчика, біля позначки поставити цифру 1.

4. Відпустити тягарець. Помітивши положення покажчика в момент, коли тягарець сягнув найбільшої висоти, поставити у відповідному місці позначку 2.

5. Виміряти сили пружності Fі F2, які виникають у гумовому шнурі в разі його розтягнення на х1 і х2 відповідно.

F= 1,6 Н, F= 0,4 Н.

6. Вимірявши відстані між відповідними позначками, визначити видовження х1 і х2 гумового шнура, а також максимальну висоту h підйому тягарця.

x= 0,04 м, х2 = 0,01 м, h = 0,03 м.

7. Для кожного досліду визначити: повну механічну енергію системи у стані 1:


8. Повторити дії, описані в пунктах 1-7, підвісивши до шнура два тягарці разом.

9. Результати вимірювань та обчислень занести до таблиці.



Висновок: у випадку, коли система тіл є замкненою, а тіла системи взаємодіють одне з одним тільки силами пружності та силами тяжіння, повна механічна енергія системи не змінюється. Значення повної механічної енергії системи у стані 1 та у стані 2 однакові.


Немає коментарів:

Дописати коментар

Практична робота 2 Конфігурація комп’ютера під потребу.

    Практична робота 2 Конфігурація комп’ютера під потребу. Увага! Під час роботи з комп’ютером дотримуйтеся правил безпеки та санітарно-гі...